Monday, January 14, 2013

KENANGAN BERSAMA GENG B2.8


Assalamualaikum sayangku semua....

Hari sedih bakal menyusul, 21/1/2013 merupakan tarikh perpisahan antara kami, geng B2.8. Bulan depan masing-masing akan berjumpa dengan kawan baru, tempat tinggal baru Cuma fakulti jer yang tak berubah. Tapi itu semua perkara biasa sebab setiap pertemuan pasti ada perpisahan dan setiap perpisahan pasti ada pertemuan.  

Walau hanya 4 bulan kita bersama tapi kenangan yang korang berikan amat bermakna. Korang ingat tak masa first kita jumpa dalam apartment ni???? Walaupun masa tu kita first jumpa dan dari negeri yang berlainan tapi kita semua sudah mesra macam dah lama kenal. Kita tak macam penghuni apartment lain yang tak mesra.

Korang ingat tak??? Kalau ada tetamu yang datang, diorang mesti terpegun dengan keramahan penghuni rumah kita.

Apa-apapun, akak sayang kamu semua walaupun kadang-kadang akak membebel dan marah. Korang adik akak yang terbaik!!!!!! Kenangan bersama korang merupakan kenangan terindah yang mesti akan rindukan.







Kenangan semasa Raya Haji. Masa ni, semua orang balik Kg sambut Raya Haji tapi kita stay jer kat kolej. Untuk hilangkan kebosanan, raya ketiga kita keluar round kuching.








Kenangan Raya Lagi Sakura. Masa ni Tini cuma cakap, semua kena pakai warna hijau kalau ada. Tak sangka semua sekepala, ikut jer. sebabkan inilah kita menang APartment termeriah 2012.













Kenangan keluar makan bersama di UniSquare

Kita di pertemukan dan kita di pisahkan. Apa-apapun, setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Allah S.W.T telah tetapkannya sebaik mungkin. Akhir kata, akak sayang korang dan akak pasti rindukan korang dan kenangan bersama korang.

Saturday, January 12, 2013

BENGANG DENGAN ORANG BANGANG

Assalamualaikum semua.....

Maaf sekiranya hari ini aku terbiadap, kalau ada yang terasa hati, apa aku boleh buat, hati korang.... so, jagalah sendiri. Kan kan kan??????? Bukan tak nak jaga hati orang lain tapi aku dah penat asyik nak jaga hati orang lain sehingga hati sendiri terluka, terhiris dan teraniaya. Itulah padah kalau asyik jaga hati orang lain tapi orang lain xpandai nak hargai dan tak pandai nak jaga hati kita. Jadi aku buat keputusan, aku akan jaga hati orang yang jaga hati aku. Rasanya ini lebih baik.

Aku tengah bengang. Bengang gan sape????? Bengang dengan orang bangang. Kenapa aku kata diorang bangang???? Ni nak ceritalah ni. Pas tu korang tafsir sendirilah bangang ke tidak.

Minggu ni merupakan minggu cuti sem, ramai yang dah balik sebab habis exam awal. Tapi aku balik lambat walaupun exam aku habis awal. Sebab??? Sebabnya aku nak cari rumah sewa untuk sem depan. So, terpaksalah aku balik lambat walaupun hati ni dah meronta-ronta nak balik jumpa orang-orang yang di sayangi.

Aku dan member2 lain yang balik lambat kena pastikan rumah dalam keadaan elok, bersih dan yang sewaktu dengannya. Jadi, semalam aku cek bilik air dan tandas. Untuk pengetahuan korang, kat rumah ni ada 2 bilik air dan 2 tandas. 1 bilik air dan tandas tu hanya 3 orang jer yang gunakan dan orang lain guna bilik air yang satu lagi sebabnya bilik air dan tandas tu tak best. Tak best sebab air paip dia kecik. kalau mandipun tak puas. So, hanya ada tiga orang jer yang selesa gunakan. Tak kisahlah kan.... ikut keselesaan masing-masing.

Yang jadi bangang tu, bila aku cek bilik mandi tu... alahai kotor. Yang tu ok lah sikit tapi yang paling bangang bila aku cek tandas, korang tahu ada apa???? Ada apa lagi dalam lubang tandas kalau bukan t***. Korang pandai berak dan korang tak pandai bersihkan. entah2 bontot korangpun dah berkulat. Dah lah ada t*** tambah lagi tandas tu yang amatlah kotor, aku tak tahu macam mana korang boleh guna benda kotor dengan mangkuk tandas yang dah berkulat aku tengok. Kalau korang dah tahu flush tandas tu rosak, pergilah buat report sebab korang yang gunakan tandas tu, so pandai2-pandaiah korang jaga dan bertanggungjawab. So. Sekarang t*** korang dalam lubang tandas tu sapa yang nak kena cuci???? Nak suruh korang????? Alamak tidaklah kan sebab korang dah sampai rumah. Jawabnya aku dan member yang belum balik lagi lahkan.

Ini pulak satu hal lagi yang bangangnya... dah tahu nak balik, harta korang tolonglah kutip, bersihkan dan simpan kat tempat yang disuruh dan atas nama korang. Ni tidak... tinggal macam tu jer, dah lah dalam rumah ni tak boleh tinggalkan satu barangpun. So, sape yang nak tolong simpan barang korang tu sedangkan hanya 5 kotak sorang jer yang di benarkan simpan dekat stor. Barang kitorangpun dah banyak tau...... pinggan magkuk yang korang guna sebelum korng berambus dari sini, ada korang cuci???? Tak kan??? Tahu guna jer kan??? Pas tu tinggal pinggan mangkuk kotor atas meja. Sape yang nak cucikan untuk korang????

Barang korang yang dah rosak, ada korang kemas????? Ada korang buang???? Tak kan???? Korang tinggal bodoh macam tu jerkan, lepas tangan dan tak ada tanggungjawab. Sampai kitorang terpaksa call korang tanya sal barang2 korang dan dengan senang korang cakap.... yang dah rosak tu buang je lah. Korang ingat kitorang yang masih ada kat rumah ni cleaner korang??????? Dah korang tahu benda tu rosak, nape korang tak bunag daripada awal????? Ermmmm lupa pulak aku, sebab korang banganglah kan sebab tu korang jadi macam tu. Betul tak?????

Lagi satu yang aku bengang, makanan korang yang dah expired date..... tinggal bersepah macam tu jer dalam almari dapur dengan tin-tin biskut korang. Tak boleh ke korang buang???? Kenapa perlu tinggal kan semua benda tu untuk kitorang????? Mana tanggungjawab korang?????

Kategori ni pun bangang jugak ni..... lupa nak hantar kunci bilik, lupa nak hantar buku yang di pinjam di Cais. So, semua tu korang tinggalkan untuk kitorang. Tolong hantar buku korang ke Cais dan tolong hantar kunci korang ke pejabat. Senang kan hidup korang????? Hanya mengharap pada kawan. Apa yang korang ingat sebenarnya dan apa yang ada dalam diri korang????

Akhir kata, kalau korang kat tempat aku sekarang ni, apa korang rasa???? Bengang tak???????? So, sekarang korang dah tahu ceritakan.... nilailah sendiri, bangang ke tidak diorang ni dan bengang ke tidak korang kalau berada di tempat aku.


Thursday, January 10, 2013

PERTUNANGAN NURUL HIDAYAT ABDULLAH (ME)

Hai semua....

Sekarang dah masuk tahun 2013, begitu cepat masa berlalu dan cepat jugaklah usia akan meningkat. Pejam celik pejam celik jer aku dah berumur 23 tahun tapi baru student sem 1. Maknanya masih ada 3 tahun lagi untuk aku habiskan ijazah aku  ni. Tetiba timbul persoalan, bila nak kahwin kalau macam ni????? Tua dulu lah kan.

Kata orang tak jadi masalah untuk study walaupun dah kahwin. Memang tak jadi masalah tapi aku yang tak yakin. Mane nak yakin, sorang kat semenanjung dan sorang kat Sarawak. Lagipun aku ada impian sendiri jika aku dah bergelar isteri. Impian tu tak dapat di realisasikan sekiranya aku berjauhan dengan suami.

Memang ada rasa keinginan nak kahwin bila tengok kawan ramai dah kahwin dan ramai yang dah dapat anak, comel-comel. Geram aku gan anak diorang, macam nak cium-cium dan gigit jer.

Apa yang penting aku dah di sunting dan dah berpunya. Tak payah fikir nak cari calon suami lagi lepas ni, habis 
belajar, kahwin dan kerja.

Nak imbas hari bahagia sekejap.......

28/8/2012 merupakan hari gembira buat aku iaitu pada tarikh tersebut telah berlangsungnya majlis pertunangan aku dengan insan tersayang. Kalau korang dah merasai detik ni, mesti korang dapat faham apa perasaan aku masa ni. So, tak payahlah aku terangkan lagi, bagi yang belum merasainya lagi, korang mesti akan merasainya nanti....

Sekarang aku nak layan gambar pada majlis tersebut, kalau korang nak tengok jomlah follow aku, kita tengok sesama.

















Salah satu hidangan untuk tetamu yang hadir adalah ayam masak merah.
Inilah antara gambar penyediaan ayam masak merah.







 Gambar kat atas tu adalah gambar jantung pisang.
Jantung pisang ni family aku buat teresek... korang pernah dengar tak??? Teresek jantung Pisang.









Yang ini adalah gambar gulai kawah. Gulai kari daging dengan buah ara.














Barang hantaran yang simple, lima dulang berbalas lima.

































Antara gambar pertunangan aku, moga-moga sampai ke jinjang pelamin dan kekal hingga ke hujung nyawa.In Sha Allah... Amin.


Korang tertanya-tanya yang di mana Tunang aku?????? Huhuhuhu...... siapa tunang aku tu, biarlah rahsia dulu buat seketika. Bukan apa, takut jodoh tak kesampaian, malu lah pulak nantikan.


Ok lah sayang-sayang semua.... Apa-apapun terima kasih kepada yang sudi melihat coretan dan gambar yang tak seberapa ni.


bye-bye.