Sunday, December 22, 2013

MAJLIS PERPISAHAN DI JOHOR BAHRU

Assalamualaikum dan selamat pagi semua… jam telah pun menunjukkan pukul 4.57 a.m tapi mata aku masih tidak boleh terlelap. Di luar sana, hujan turun mencucuri bumi tidak henti-henti bagaikan faham yang hati ku sedang menangis dan meraung menanggung derita.

Sebenarnya aku bukan nak cerita perkara sedihpun, hehehehehehe………………………………………………………………. Tetiba hati aku yang gundah gelana ini teringatkan kisah lama sewaktu aku berada di Johor bahru yang sudah pun lepas lebih kurang 1 tahun setengah dahulu. Kisah bersama kawan-kawan. Ye ke???? Ermmm, sebenarnya ini merupakan saat-saat terakhir aku berada di Johor Bahru sebab aku telah pun berhenti kerja dan pada masa itu aku akan pulang ke negeri kelahiran ku. Jadi, aku buatlah sedikit majlis makan-makan sebagai majlis perpisahan bersama kawan-kawan satu tempat kerja dan serumah. 

Aku sebenarnya rindu kamu semua wahai kawan-kawan yang berada di Johor bahru, tunggu kan kedatangan ku pada 9/1/2014. 

Sesungguhnya aku amat merindui kamu semua wahai kawan-kawan ku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Korang dengar tak apa yang aku cakapkan??????????????????????????????????? Eh eh eh, apa pulak yang biulnya aku di pagi hari, manalah dorang dengarkan, aku bukan meraung pun aku menaip kan, kalau meraung pun, mana lah dorang dengar. Tak pe tak pe, jap eh……………………. Pejam mata, letak tangan di dada, baca Al-Fatihah, niat dan sebut nama dorang satu persatu. Hehehehehe, betul kea pa yang aku buat ni????????????????? Entahlah, aku sendiri pun tidak tahu. 

Adakah ini merupakan salah satu kesan apabila tidak dapat tidur???????????????????????????????


Huh, dah lah… Ini lah majlis perpisahan, antara gembira dan sedih. Jom, layannnnnnnnnn







 Hanya ini juadah-juadah yang dapat aku sediakan untuk kawan-kawan semua






Kek Palkadot yang merupakan kek kesukaan ku dan merupakan kek perpisahan…. Sedih!!!! Bukan sebab berpisah tapi sebab kek kesayangan aku tu hah yang kena belah dan di makan oleh kawan-kawan aku. Sob Sob!!!!!!
Razi, kawan aku yang teristimewa. Kawan ketika susah dan senang. Kawan ketika suka dan duka. Kawan ketika gila dan normal. Kawan yang menyakitkan dan menyenangkan. Kawan yang sekawan-kawangnya. Zi, aku sayang kau dan rindu ko ketat-ketat. Hadiah tu bukan dia yang bagi tau, tu hadiah daripada orang lain.






Kak Jue merupakan kawan dan kakak kesayangan ku sepanjang aku berada di JB. Seseorang yang banyak memberi nasihat dan menenangkan aku. Dia juga amat memahami aku, kitorang tak pernah bergaduh walaupun sedikit dan tak pernah terasa hati antara satu sama lain dan hubungan antara kami amat rapat. Dialah tempat aku berkongsi suka dan duka aku. Kak Jue, Love You!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







Ejay, kawan sebilik aku dan Kak Jue serta 5 orang yang lain (1 bilik 8 orang)…………. tanpa Ejay bilik akan jadi sunyi dan sepi sebab tak ada yang nak bergaduh dengan Kak Jue. Ejay, aku rindu kau!!!!!!!!










































Ini semua tetamu-tetamu yang hadir.

Kepada kawan-kawan serumah ku: 
Kak Jue, Ejay, Kak Na, Kak Ma, Zura, Sarah, Kak Linda, Haslina, Zana, Along Lina, Along sudin, Kak Anne, Rosma, Mami (Kak Mona), Kak Yana, Kak Zila, Kak Dil.

Terima Kasih semua kerana sudi menjadi kawan, sahabat, kakak dan abang ketika aku berada di Johor Bahru.

Terima kasih kepada geng-geng medical dan geng-geng lain yang sudah tidak mampu aku ingat.

Terima Kasih juga kepada kawan-kawan sepejabat ku terutama Mohd Razi dan Fida.

Terima Kasih juga kepada bos aku yang banyak menyakitkan hati En. Nash serta kakak-kakak yang satu department, Kak Nor dan Kak Farhah di atas segala tunjuk ajar korang sepanjang aku dalam department DDC.

Terima Kasih juga kepada Kak Yan yang banyak memberi tunjuk ajar.

Terima kasih juga kepada yang lain:
Paul Quek, En. Shah, En. Wan, En. Jai, Kak Siti, Tasha, Kak Azi, Gagint, Rajiv, Raj, Masni, Kak Emma, Kak Sue, Kak Sab, Priya, Kak Jem, Kak Nita, Kak Shila, Kak Ida, Kak Nurul, Kak Shida, Kak Liza (QA), Kak Liza (DDC), Kak Liza, Kak Nana, Kak Sabah, Tay, Chin, Abang Roy, En. Razak, Rajah dan semua yang tak mampu aku ingat nama korang.

Terima kasih di atas pengalaman manis, masin, masam, pahit, suka, duka, pedih, menyakitkan dan segala-gala rasa yang telah korang semua sumbangkan. Jasa korang dan kenangan yang korang berikan akan tetap aku kenang sampai bila-bila.

Rindu korang semua, Terima Kasih.

No comments: